Nu kör vi

Då hade jag tänkt att jag skulle börja blogga igen :D Jag kommer skriva om mina hästar, Cheval Ridsport och ja lite annat roligt.

Tänkte börja med en pressentation av mig och mina tre underbara hästar.

Stephanie Lisa Patricia Eriksson heter jag och bor i en lägenhet i Kalmar. För nästan exakt år sedan startade jag och min mamma upp en ridsportsbutik, Cheval Ridsport, i Kalmar. Det är det roligaste som finns att jobba i en butik med en massa fina hästprylar ;) www.chevalridsport.se kolla in där.
På fritiden så är jag mycket i stallet. Jag har mina hästar uppstallade på Skälby 4h gård i kalmar, så jag har väldigt nära till stallet :) Jag har ridit sen jag var liten, haft lite upphåll då och då men när jag var 9 så fick jag min första häst sen dess har jag hållt på! :)

Mina hästar
Ture är då min första häst som jag fick i julklapp år 1999. Han är en Nordsvensk på 17 år. Han är den absolut snällaste häst man kan hitta! Skulle aldrig sparkas, bitas eller göra nått dumt. Världens mysigaste <3




Sen fick jag min D-ponny Avanti 173 när jag var 15. Hon är ett sto, 13 år och är 145cm i manken. Avanti är en otroligt pigg ponny! Hennes energi tar aldrig slut xD Men hon är otroligt rolig att rida och jobba med då hon är så otroligt känslig och lättlärd :) Avanti och jag har varit ute och tävlat hoppning och fälttävlan, dressyren har aldrig riktigt varit hennes grej då hon har under en längre period haft väldigt svårt för vänster galoppen, men nu sitter den också :) Just nu har jag en jätte duktig tjej som heter Rebecca som rider henne 3 dagar i veckan och så rider jag henne så mkt jag hinner för tillfället.

För två och ett halvt år sedan så köpte vi Silvanie aka Poppie utav mammas bästa kompis Anna Ullenius.
Poppie är riktigt rolig att rida då hon kan alla skolorna upp till svår dressyr. När vi köpte henne så var hon inte hoppad någonting, men det är något hon tycker är så otroligt roligt så det är de vi satsar på mest för tillfället :) Vi har varit ute på några enstaka tävlingar och det har gått hyffsat bra på dom när hon inte blir rädd för en massa saker :P Poppie är 165 i manken och är 12 år. I framtiden kommer vi även ta föl på henne :)




Är det något ni undrar över så bara fråga på :)


Kommentarer
Postat av: jonna

när ska ni ta föl på poppie?

2011-10-24 • 23:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0