Cheval Ridsport



Som dom flesta som följer mig på bilddagboken vet att jag och min mamma ska öppna häst affär.
Vi kommer öppna den 5 November i Kalmar. Och va lugna vi kommer ha internet butik också :D Har man en mamma som har jobbat med hemsidor i 7 år så är det ett krav :D Så hoppas ni som har lite långt till Kalmar kollar in där!
Hur började det hela? 
Jo mamma har tidigare varit på väg att öppna häst affär när jag var yngre men hon vågade inte rikigt. 
Mamma och jag var ute och gick en promenad och tänkte lite på vad jag skulle göra i framtiden då jag inte har något jobb kvar på städfirman jag jobbade på innan. En häst affär i Kalmar som hette Kings hade precis lagt ner och då tänkte vi att det är vår chans att öppna affär. Så det bestämde vi oss för det. Och det har varit mycket jobb kan jag lova och det är inte över än. Mamma och jag sitter nästan 2-3 timmar om dagen och planerar och beställer varor, skriver på en massa papper, möte med bank osv. 
Nästa vecka kommer vi förmodligen in i lokalen som vi kommer att hyra. Lokalen ligger ca 2 km utaför centrum och ligger placerad mellan KBF (en ridskola) och Skälby (Där jag och några fler har våra häsar uppstallade). Så läget är ju perfekt! :D
Vad kommer vi ha för märken?
Jag ska försöka få med alla nu då haha.
Dyon, Tretorn, Veredus, Scapa, Lamicell, Prestige, Glen Gordon, Rockel, Equiline, Charles Owen, Tredstone, Kingsland, Horse Weare, Mia´s RS, Proffesional Choice, Schockemöhle, Matte´s, De Niro, Dörbet, Martha, Sprenger m.m
Sen har vi några märken som vi kommer ta in under tiden bla Eskadron, JIN, Bucas m.m
Låter det bra? :D

Är det nått ni undrar över så bara fråga :D


Kommentarer
Postat av: beccaaa :D

fan vad coolt att öppna egen hästaffär! :D

2010-10-07 • 20:18:45
URL: http://mustfight.blogg.se/
Postat av: madde

det gillas, kalmar behöver en välsorterad hästaffär, eloge till er!!!!!!!!!

2010-11-26 • 11:59:05
URL: http://maddegshastblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0