Stackars Ture <3

Jag åkte till stallet vid 10 i 7 och skulle morgon fodra hästarna. När jag slänger in höet till ture så ser jag det här :O


Han har alltså lyckats fastna med näsborren i en karbinhake och dragit upp hela näsan :( Vi ringde ATG och fick tid med en gång. För om man ska sy igen ett sånt här sår så är det viktigt att det inte har torkat för då läker det mkt sämre. Så jag ringde Jessica och frågade om hon kunde hänga med mig för ture är lite svår att köra själv med, och det kunde hon. så när hon kom så lastade vi in han och körde till Atg. När vi kom dit så fick ture smeknamnet NÄSAN xD LG gav ture lugnande och sen bedövade han näsborren. Sen började han sy igen det, så nu ser det jätte fint ut. Får vi hoppas att stygnen håller och att det läker ihop fint, men det tror jag nog! Ture skötte sig super bra iaf <3
Nu står han inne och vilar. Ska snart tillbaka och ge han lite hö och pyssla med han. Kommer lite bilder på hur såret ser ut nu också :)


Kommentarer
Postat av: Louise

Karbinhakar ÄR läskiga!



En kompis häst kastade sig i stallgången och lyckades på något sätt få karbinhaken att åka in i halsen och runt en stor blodådra. Hon klarade sig dock efter mycket om och men! huh!



2010-12-01 • 19:55:16
URL: http://www.louiserocco.blogspot.com
Postat av: Louise

Karbinhakar ÄR läskiga!



En kompis häst kastade sig i stallgången och lyckades på något sätt få karbinhaken att åka in i halsen och runt en stor blodådra. Hon klarade sig dock efter mycket om och men! huh!



2010-12-01 • 19:55:40
URL: http://www.louiserocco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0