Tisdag

Idag har jag stått i butiken mellan 12-19, ganska lugn dag men några kunder hade vi iaf :D

Efter jobbet så åkte jag till stallet och fixade all stallskötsel. Tidigare i dag så var hovslagaren och drog bort hästarnas skor. Så dom får vara barfota nu ett tag innan dom får på sig nya skor igen, lite kompliserat att förklara varför det blev som det blev. Men men eftersom Poppie inte hade några skor så kunde jag alltså rida idag för hon fick ju inga styltor :D

Alltså Poppie är ju för söt, hon tycker verkligen inte om att ha vila! Jag satt upp och skrittade henne, kortade tyglarna och poppie går som en klocka. Släpper tyglarna nästan helt lös och poppie går helt perfekt! Perfekt form, otroligt bra baktramp, höjde ryggen otroligt mkt, höll tempot själv och böjde sig fint efter volten. Haha det var som att hon sa
"SNÄLLA RID MIG VARJE DAG, JAG LOVAR JAG ÄR SÅ HÄÄÄÄR SNÄLL DÅ!"




Kommentarer
Postat av: Moa Jonsson

Vilken fin bild! Allt bra? :)

2011-01-20 • 12:52:24
URL: http://moajonsson.shapemeup.se
Postat av: Lovisa

Superfiiin ponny:D

2011-01-20 • 18:11:19
Postat av: Jossan

Jättefin häst!! :D Härlig bild på fint ekipage :)



Måste bara fråga - är det ett sånt Micklem Bridle? Har kollat på ett sånt, är det bra, märker du någon skillnad? :) //Jossan

2011-01-20 • 19:28:46
URL: http://dressyrnissen.blogg.se/
Postat av: alva

vilken fin häst du har.

2011-02-28 • 09:10:40
Postat av: elin

Gud så fin :D

2011-05-09 • 22:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0